Klantenkaart anno 2017: de voordelen voor uw organisatie

De klantenkaart leek even passé, maar anno 2017 is hij weer helemaal hip en happening. Dat Nederlanders van loyaliteitsprogramma’s houden bleek maar weer toen HEMA dit jaar een klantenkaart introduceerde. Slechts drie weken later telde ze al 1 miljoen leden. Wat wint HEMA hiermee en wat zijn de voordelen van een klantenkaart voor uw organisatie? U leest het in dit artikel.

Weer een extra pasje?

Weer een extra plastic pasje in de portemonnee, wil mijn klant dat wel? Het antwoord is volmondig: Ja. Bovendien kunt u ook kiezen voor een digitale klantenkaart in de vorm van een app. Zo’n app en een fysiek klantenkaartje kunnen prima met elkaar samenwerken, zodat uw klant kan kiezen. Maar wat blijkt? Bij HEMA kiest maar liefst tweederde van de leden voor de plastic pas!

 

Leer uw klant kennen met een klantenkaart

Leer uw klant écht kennen met de data die u verzamelt via een klantenkaart. Laat dat CRM maar volstromen met waardevolle gegevens! Zo ziet u precies wie wat koopt, waar en hoe vaak. U leert de klant beter begrijpen en achterhaalt persoonlijke voorkeuren en interesses. Vervolgens kunt u gerichter adverteren, de voorraad beter beheren en het assortiment aanpassen op de wensen van uw klant. Win-win!

 

Persoonlijke relatie met de klant

Met alle gegevens bij de hand kunt u de klant persoonlijk benaderen. Door ze bij hun naam te noemen in de winkel of korting te geven op hun favoriete product bijvoorbeeld. Verras de klant met een kortingscode of cadeautje op zijn of haar verjaardag. Zo voelt de klant zich gewaardeerd en verbonden aan uw bedrijf.

 

Daag de klant uit meer te kopen

Een klantenkaart speelt in op typisch consumentengedrag: mensen kopen over het algemeen meer als ze daardoor profiteren van mooie aanbiedingen. Koppel daarom goede acties aan uw klantenkaart en zorg dat klanten nóg meer voordeel ontvangen als ze meer kopen. Die extra producten kunnen ze ongetwijfeld niet laten liggen.

 

Klantenkaart verhoogt de loyaliteit

Uiteindelijk draait het allemaal hier om: klanten komen terug. Omdat ze gek zijn op exclusieve kortingen, spaaracties en extra services. Uw klant voelt zich gewaardeerd en zelfs een beetje speciaal vanwege de mooie extraatjes. Geen enkele reden dus om naar de concurrent te gaan!

Benieuwd naar de mogelijkheden van een klantenkaart?

Houd ons blog in de gaten voor meer interessante artikelen. Laat u verrassen door de mogelijkheden, want er is altijd een klantenkaart die bij u past! Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie. Wij zijn marktleider op het gebied van klantenkaarten en denken graag met u mee.