Het spaarprogramma van Primera
De klanten van Primera hebben jarenlang meegedaan aan een spaarprogramma met zegels. Bij iedere 5 euro ontvingen zij een spaarzegel. Een vol boekje kon vervolgens ingeruild worden voor een gratis 1/5 Staatslot. Het spaarprogramma was erg succesvol, maar het gaf Primera geen inzicht in de klant en zijn voorkeuren.
Betere klantrelatie
Een aantal jaar geleden ontstond de wens om de klantrelatie beter te ondersteunen. Het doel was om klanten te stimuleren vaker een bezoek aan een Primera winkel te brengen of om de aanschaf van andere producten in de winkel stimuleren. Daarnaast wilde Primera de spaarzegels graag vervangen voor een spaarpas.
Waarom Cards Unlimited
Er werden diverse partijen uitgenodigd voor een gesprek. Mirjam Boelhouwer, Marketeer bij Primera, legt uit waarom de keuze uiteindelijk op m―wise en Cards Unlimited is gevallen. “We verwerken gemiddeld tweeduizend transacties per winkel, per week. M-Wise bleek de enige partij te zijn die al het dataverkeer dat uit deze transacties voortkomt, kon koppelen, analyseren en vertalen in campagnes. Cards Unlimited is leverancier van vele giftcards in ons assortiment. De goede prijs en kwaliteitsverhouding van Cards Unlimited was doorslaggevend.”
Van spaarboekje naar spaarpas
In februari 2013 is het nieuwe loyaliteitsprogramma, ‘Pak je pas’, getest in zeven verschillende winkels. Daarna is het ook bij andere winkels ingevoerd. In juni 2013 was de invoering van het nieuwe loyaliteitsprogramma voltooid. “Momenteel hebben we ruim 340.000 Primera-pashouders,” aldus Boelhouwer. “Dat hadden we niet verwacht. We dachten zelf meer aan een aantal rond de 150.000 pashouders. M-Wise gaf direct al aan dat dit aantal veel hoger zou liggen. Ze hebben gelijk gekregen!”
Vraag een offerte aan